laatste weken in NZ - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Susan Modderman - WaarBenJij.nu laatste weken in NZ - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Susan Modderman - WaarBenJij.nu

laatste weken in NZ

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

27 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Natuurlijk ga ik bungy jumpen!!! Dat staat bovenaan mijn bucket list!!! Check! Als mijn benen stevig aan elkaar gebonden zijn en ik op het platform sta zie ik links van mij mijn vrienden mij toe juichen. Mijn zwem ervaring komt nu goed van pas en ik duik van het platform af. Wat een heerlijk gevoel als je de diepte in duikt.

Te Anau en Gunns camp staan nu op het lijstje. De regen komt met bakken uit de hemel. In Gunns camp blijft het gieten, waardoor ik de hike die ik graag wil doen, niet kan doen. Het is verschikkelijk koud en het haardvuur biedt uitkomst, helaas niet in de slaapkamer...

In Milford Sound doe ik een boottocht door de sounds die door gjetsjers zijn ontstaan. Het waait zo verschrikkelijk hard dat ik moeite heb om rechtop te blijven staan op het dek. De regen is niet fijn, maar het sprookjesachtige uitzicht maakt het helemaal goed.

Onderweg naar Steward Island stoppen we bij een rainforest dat erg oud is: Cascade creek. De bus driver Karlyn heeft er een mooie benaming voor 'stuff growing on stuff'.

De bootreis naar Steward Island is erg 'bumpy'. Het blijft helaas regenen en het is erg koud, de nacht is niet fijn... Als het begint te schemeren ga ik op pad om pinguins te spotten, en het lukt! Ik spot de blauwe pinguin. Later op de avond is de kiwi aan de beurt. Steward Island is een van de weinige plekken waar de kiwi in het wild nog is te zien. Na een uur muisstil in de regen te hebben gestaan, ben ik verkleumd en geef ik op. De volgende morgen lijkt het weer beter te zijn en doe ik een hike. Weer een prachtig uitzicht en een verse blue cod als lunch. Op het strand vind ik een prachtige abalone schelp, of zoals ze het hier noemen paua. Het binnenste gedeelte gebruiken ze hier om sieraden van te maken en het wordt vaak in Maori snijwerken gebruikt.

Terug in Queenstown doe ik de canyon swing. Een sprong 109 meter boven de grond, 60 seconden freefall en een 200 meter swing. Ik spring twee keer en doe de backwards en de cutaway. De backwards is zooo eng! Ik sta met mijn rug naar de afgrond en moet achterover hangen. Een van de jongens houdt het touw vast zodat ik nog niet achterover val. Ik moet hem helemaal vertrouwen, maar omdat ze de hele tijd lopen te geinen is dat erg moeilijk. Ik moet mijzelf achterover laten vallen. Dit is zo veel enger dan bungy jumping!!! Bij de cutaway hang ik boven de afgrond en moet ik zelf de pin wegtrekken om naar beneden te vallen. Eng, maar niet zo eng als de eerste sprong. Ook dit was weer een super ervaring!

In Queenstown is Fergburger een legende. Daar moet je een burger gegeten hebben...dus dat doe ik ook. Ik moet zeggen dat het heerlijk is! Ik heb op de burger van Fat Tui in Marahau na nog nooit zo'n heerlijk burger gegeten.

Na 3 nachten op een plek te zijn geweest, wat even heerlijk was, is het tijd om naar Mount Cook te vertrekken. Onderweg stoppen we bij lake Pukaki. Het uitzicht is net een postcard. Een blauw meer met bergen met sneeuwtoppen op de achtergrond. Het is eigenlijk niet in woorden uit te drukken. Ik heb heel veel geluk met het weer, want we kunnen Mount Cook perfect zien en de hike doen. Het is een betoverende omgeving en het doet me een beetje denken aan een deel van de hike in Torres del Paine in Chili. Dit is een van de mooiste plekken om te overnachten, want vanuit het raam kan ik Mount Cook zien. Een prachtige berg met sneeuw op de top. De 3 uur durende hike richting het meer is onbeschrijfelijk mooi.

Rangitata en Kaikoura zijn de laatste 2 stops voordat ik weer naar Auckland vertrek. Het weer in Rangitata en Kaikoura is tegengesteld. In Rangitata regent het de rest van de dag in tegenstelling tot Kaikoura waar ik heerlijk van de zon kan genieten. Kaikoura heeft een bijzondere omgeving. Je ziet rainforest, zee, strand en besneeuwde bergtoppen.

Na een heerlijke tijd gehad te hebben op het Zuider eiland is het tijd om weer naar Auckland te vertrekken.

Next stop: Australia!



  • 27 Oktober 2014 - 07:31

    Jeannette:

    Jemig Suus, wat jij allemaal doet in korte tijd doet een ander in een heel jaar!!!
    En jezelf van een rots afsmijten.......dat je het dúrft. Heeft iemand daar een foto
    Van gemaakt? Maar een schat aan ervaringen. Groet van hier
    . Jeannette

  • 27 Oktober 2014 - 07:55

    Wilma:

    Hoi Susan! Wat weer een gaaf verhaal, zo te horen vermaak jij je prima! Heel leuk om te lezen! Ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal. Goede doorreis naar Australië! Liefs, Wilma

  • 27 Oktober 2014 - 11:25

    Emmy Gilhuys:

    Je maakt geweldige dingen mee, Susan.
    Was ik maar dertig jaar jonger, dan wist ik het wel! :)

  • 27 Oktober 2014 - 13:57

    Susan:

    Ik probeer de foto's morgen op de site te zetten. De foto's bij het vorige blog heb ik vandaag online gezet. Daar zitten ook een paar bijzondere bij :)

  • 30 Oktober 2014 - 19:51

    Ron:

    Hey Suus! Wat ben ik jaloers op je dat je EN naar Milford Sound bent geweest EN bent wezen bungee jumpen!!

  • 03 November 2014 - 11:33

    Tonnie:

    Hoi susan,
    Wat geniet jij vallend, springend en creatief van je reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Vind je het leuk om mijn belevenissen te volgen de komende 10 maanden? Dat kan hier!

Actief sinds 31 Aug. 2014
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 9497

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 31 Juli 2015

Down under en Zuidoost Azië

Landen bezocht: