Same same but different - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Susan Modderman - WaarBenJij.nu Same same but different - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Susan Modderman - WaarBenJij.nu

Same same but different

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

12 Januari 2015 | Thailand, Chiang Mai

Na een lange vlucht via Taipei naar Bangkok, kom ik dan eindelijk aan in Thailand. Ik verblijf net buiten het toeristische centrum en geniet van het hebben van een eigen kamer. Geen roommates meer, een heerlijke grote handdoek en ik kan mijn spullen laten slingeren waar ik wil... Ik waardeer deze kleine dingen nu enorm!

Bangkok staat in het teken van tempels bezoeken en zo veel mogelijk verschillende maaltijden proberen. The Grand Palace (Wat Phra Kaeo) en de liggende Boedha (Wat Pho) zijn toch wel de twee hoogtepunten. Wat een pracht en praal; goud, prachtige details en versieringen. Het is eigenlijk onbeschrijfelijk en de foto's geven maar een fractie weer van de prachtige werkelijkheid.
Wat Arun is een tempel dat ook veel indruk op me maakt. Ik beklim de steile trappen en heb een prachtig uitzicht over de stad. Deze tempel is gebouwd in een compleet andere stijl dan The Grand Palace.
Ik verplaats mij van tempel naar tempel via het water. Een gemakkelijk vervoermiddel als je weet welke boot je moet hebben en je het systeem van de stops eenmaal door hebt. Voor maar 15 baht (iets minder van 50 eurocent) heb je een enkeltje te pakken. Moet je aan de andere kant van de rivier zijn? Geen probleem: tel 5 baht (12,5 eurocent) neer en je kan de oversteek maken...

Het eten is een hele ervaring. Ik vind een eettentje vlakbij het guesthouse waar ik voor 35 baht (iets minder dan een euro) kan eten. Er is geen menu en ik heb geen idee wat ik te eten krijg... Het blijkt Pad Thai te zijn en nu na en maand in Thailand te zijn, nog steeds de beste Pad Thai die ik heb gegeten.

Op Khaosan road vind ik alle toeristen...hier koop ik mijn eerste Thaise kleding, ja ja de befaamde wijde broek. Daarna maak ik dat ik hier weg kom. Al die toeristen...

The floating market en de railway market net buiten Bangkok zijn erg toeristisch...
De railway market vind ik toch wel een bijzonder gebeuren. De spullen in de kraampjes staan tot op het spoor uitgestald. Op het moment dat de trein er aan komt ruimt iedereen in een mum van tijd zijn spullen op om de trein te laten passeren. De trein tuft op een haar na, langs de kraampjes. Wanneer de trein voorbij is wordt alles weer uitgestald en binnen een minuut staat alles weer alsof er niets is gebeurd.
De floating market is leuk om te zien; alle bootjes met locals die hun spullen proberen te verkopen. Het is alleen zooooo toeristisch!

Na een paar dagen Bangkok heb ik het hier wel gezien. Tijd om weer op pad te gaan! Ayutthaya is de volgende stop. Ik maak een boottrip over de rivier en bezoek een aantal tempels aan de rivier. De een maakt meer indruk op me dan de ander. Het is zoals ze hier zeggen: 'Same same but different'. De mooiste tempel vind ik Wat Phra Mahathat. Volgens mensen die Angkor Wat hebben gezien, is dit in dezelfde stijl gebouwd. Ik zal dat later zelf gaan beoordelen :)

Vanuit Ayutthaya neem ik de nachttrein naar Chiang Mai. Ik ben van plan om hier twee weken te blijven en even rustig aan te doen. De twee weken zullen uiteindelijk anderhalve maand gaan worden...

In Chiang Mai geniet ik van de massages en het lekkere eten. Ik ontmoet een reisgenootje uit Australien doe een 'monk chat'. Ja inderdaad, een gesprek met een monnik. Erg interessant en de tijd vliegt voorbij. Ook kom ik een school tegen voor 'balance ball yoga'. Ik probeer een lesje en ben helemaal verkocht! Aan het eind van de eerste les voel ik al een verschil in mijn houding en evenwicht.
Na een week lessen gevolgd te hebben besluit ik dat ik de 'teacher training course' wil gaan volgen. (Daar ben ik ondertussen mee begonnen en zal dit eind januari afronden.) Dit is geweldig om les in te geven aan volwassenen, maar zeker ook aan kinderen. Ik heb al ideeen om dit in Nederland te gaan gebruiken en hoop dit te kunnen gaan realiseren. Benieuwd wat balance ball yoga precies is? Kijk maar eens op:
http://www.balanceballyoga.com/balance-ball-yoga-core-workout-course

  • 12 Januari 2015 - 09:49

    Femke:

    He Suus, wat leuk om je verslag te lezen!!! Ik ben blij voor je dat je zo geniet!!!! Veel succes met de teachertraining:) veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Vind je het leuk om mijn belevenissen te volgen de komende 10 maanden? Dat kan hier!

Actief sinds 31 Aug. 2014
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 9502

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 31 Juli 2015

Down under en Zuidoost Azië

Landen bezocht: