khop khun khaaaaa - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Susan Modderman - WaarBenJij.nu khop khun khaaaaa - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Susan Modderman - WaarBenJij.nu

khop khun khaaaaa

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

30 Januari 2015 | Thailand, Chiang Mai

Na veel tempels te hebben gezien, ga ik er nog een bezoeken op een berg bij Chiang Mai, Doi Suthep. Ik zou bij de waterval aan het begin van de berg een jongen van de balance ball yoga les ontmoeten, maar hij was er niet. Dan ga ik zelf op weg. Eerst met de 'red cap' (een soort rode pick up auto met een dak) naar boven en dan de enorme trap beklimmen. Boven aangekomen krioelt het er van de toeristen... Als ik alles gezien heb en weer naar beneden wil lopen mag je een keer raden wie de trap op komt lopen...inderdaad de jongen van de balance ball yoga!

In mijn vorige blog schreef ik al over een kookcursus. Nu wil ik jullie het tentje met het lekkerste Thaise eten ook niet ontnemen. Om je een beeld te geven hoe het eruit ziet, volgt hier een omschrijving. Het is 5 bij 3 meter, vol met tafeltjes en krukjes, Pen (kokkin) runt alles zelf en heeft altijd een lach op haar gezicht. Omdat ze alles zelf doet, duurt het even voordat je je eten krijgt, maar dat is het meer dan waard!
Ik ga er bijna elke avond eten. Om mijn Thai te oefenen, schrijf ik zelf mijn bestelling op haar kladblok (lees: ik teken de kriebels van de Thaise taal na). Mijn favoriet: ซุปฟักทอง, juist daar staat: pompoen soep (soort curry).

Een ladyboy show bezoeken is ook een must. Samen met een paar mensen uit het hostel gaan we dit fenomeen eens bekijken. Het is wederom een bijzondere ervaring. De kleding doet me een beetje aan het carnaval in Rio de Janeiro denken. De dans moves daar en tegen zijn hilarisch slecht, haha. Bij de een zie je duidelijker dat het een man is dan bij de ander. Er wordt veel gejoeld en gefloten, maar bij het nummer 'I did it my way' wordt het publiek even stil. Deze ladyboy komt op als een vrouw en tijdens het nummer kleedt 'hij' zich om als man, de make-up wordt verwijderd en de pruik gaat af. Aan het eind van het nummer staat er een doodnormale man op het podium...indrukwekkend.

De sunday market is ook het vermelden waard. Erg toeristisch natuurlijk...maar wel erg leuk om overheen te wandelen. Ga er heen om souveniers te kopen, lekker te eten of gewoon sfeer te proeven. Om 18.00 uur begint het volkslied en staat iedereen stil. Het is een prachtig gezicht als iedereen ineens blijft staan. Na het volkslied loopt iedereen weer door alsof er niets is gebeurd. Het is net een flashmob, haha.

En als je dan klaar bent met alle tempels en eettentjes, dan ga je naar het 3D museum. Ik ad een beetje mijn twijfels toen ik de folder zag, maar ik heb een geweldige dag gehad. Niet alleen is het prachtig om te zien hoe alles op de muur is geschilderd en het lijkt alsof er een echt schilderij hangt, maar het komt echt tot leven. En je hebt hier geen 3D bril voor nodig. De zonnebloemen van Van Gogh lijken er echt te hangen en er vallen een paar blaadjes naar beneden. De dieren in de schilderijen lijken er zo uit te lopen en er kan leuk met de diepte gespeeld worden. Wat een bijzondere dag.

De maand van de 'balance ball yoga instructor training' is over en ik ben geslaagd! Nu mag ik mij officieel instructeur noemen!
Ik heb hier een geweldige tijd gehad, Thailand dank je wel, op naar Laos! En zoals ze hier zeggen: khop khun kha (dank je wel)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Vind je het leuk om mijn belevenissen te volgen de komende 10 maanden? Dat kan hier!

Actief sinds 31 Aug. 2014
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 9511

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 31 Juli 2015

Down under en Zuidoost Azië

Landen bezocht: