G'day Australia - Reisverslag uit Cairns, Australië van Susan Modderman - WaarBenJij.nu G'day Australia - Reisverslag uit Cairns, Australië van Susan Modderman - WaarBenJij.nu

G'day Australia

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

04 November 2014 | Australië, Cairns

Ik heb Nieuw-Zeeland achter me gelaten en kom aan in Sydney. Ik heb maar 1 dagje en maak een wandeling door de botanic garden en loop naar het opera house. Vanaf daar heb ik een prachtig uitzicht op de harbour bridge. Mijn hostel ligt in de straat waar alle striptenten zijn en ik kan je verzekeren dat het altijd druk is op straat, hoe laat het ook is.

Ik vlieg naar Cairns en vanaf daar ga ik naar beneden reizen tot aan Sydney en vervolgens een vlucht naar Melbourne. Mijn airport shuttle gaat om 4.30 uur en ik schrik om 4.25 wakker. Ik grijp mijn spullen en ren naar de straat, net op tijd want daar komt de bus aan...pff dat was op het nippertje. De chauffeur zit te knikkebollen in de bus en na een paar keer zijn ogen erg lang dicht gehad te hebben, lees: we belanden op de andere weghelft en raken bijna een boom, vraag ik of het goed met hem gaat. Een paar keer een angstig momentje, maar het vliegveld is gelukkig in zicht.

Cairns vind ik prachtig, lekker relaxt en niet te groot. Ik ga samen met een Brits meisje naar de aquazumba les in het zwembad bij de lagoon. Een prachtig stukje natuur, met een apart zwembad. De sfeer is geweldig.

Cape tribulation is de volgende tour op het programma, 'where the rainforest meets the beach'. En dat is ook de beste omschrijving die ik kan geven. Je loopt zo de rainforest uit en het strand op. Aan de rand van het strand is een heel stuk mangrove bos. Onderweg naar het strand spot ik de Cassowary, een grote vogel met verschillende kleuren.
Ik stap op een boot ga op krokodillen jacht en zie 'scarface' een 90 jaar oude krokodil, 700 kg en 4,5 meter lang...brrr ben blij dat ik op de boot zit! Ik maak een wandeling in Daintree forest en leer allerlei overlevingstechnieken, erg interessant. Wist je bijvoorbeeld dat het gekrulde gedeelte van een varen eetbaar is? De dinosaursen aten dat vroeger al en de aboriginals ook. (Dus Ron jij zal nooit honger lijden ;)) En in een handvol termieten zit meer proteine dan in een steak! Ik hoop deze info nooit in de praktijk te hoeven gebruiken...
Cape trouble, zoals captain Cook het noemde nadat hij op een koraalrif vast kwam te zitten is een bijzonder stukje natuur om te verblijven.
's Avonds ga ik met een groepje naar een Halloween party. De eigenaar van het hostel ziet ons zitten kletsen en komt ons een fles wijn brengen. 'I need to take care of my women', zegt hij erbij. Ja, er wordt goed voor ons gezorgd!

Ik doe nog een 'exotic fruit tasting' en proef allemaal fruitsoorten waar ik nog nooit van heb gehoord. Black sapote, sapodilla en soursop zijn mijn favoriet! (Google maar eens) De tour door de boomgaard is ook prachtig en aan het eind laat de eigenaar ons een groene mier zien. Ja ja een groene mier. Hij zoekt een vrijwilliger...jep that 's me! Ik moet de achterkant van de mier likken....dusss. Heel verrassend proeft het naar citrus!
Op de terugweg stoppen we bij een ijstentje waar ze organic ijs verkopen met allerlei exotische smaken. Ik zie de black sapote staan en mijn keuze is gemaakt, heerlijk!
We nemen nog even een verfrissende duik in een 'swimming hole' in Mossman Gorge, voordat we weer in Cairns aankomen. Met een paar mensen uit de bus organiseren we een bbq en vertrekken later naar een halloween party.
Next stop: Great barrier reef!

  • 04 November 2014 - 08:00

    Susan:

    De foto's laten nog ff op zich wachten...er wordt aangewerkt...

  • 04 November 2014 - 09:33

    Ria Vos:

    Hoi Susan,

    Ik lees steeds al je berichtjes en het klinkt super. Je geniet er echt van, dat is me wel duidelijk. Blijf dat maar doen en kom heelhuids weer thuis!

    groetjes, Ria

  • 13 November 2014 - 17:52

    Helma:

    Hoi Susan, wat een verhalen ! Gaaf hoor, zo'n reis - geniet maar lekker en ik hoop dat je eigen 'hard disk' nog wat ruimte heeft om al die mooie herinneringen op te slaan ! Hoe lang blijf je nog reizen ?

    Veel groetjes, Helma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Vind je het leuk om mijn belevenissen te volgen de komende 10 maanden? Dat kan hier!

Actief sinds 31 Aug. 2014
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 9513

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 31 Juli 2015

Down under en Zuidoost Azië

Landen bezocht: