Just another... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Susan Modderman - WaarBenJij.nu Just another... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Susan Modderman - WaarBenJij.nu

Just another...

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

23 December 2014 | Australië, Melbourne

Na Fraser Island bleef het even stil. Niet dat ik niets heb gedaan, in tegendeel.

Na een stand up paddle board les, is het tijd om naar Noosa te vertrekken. Ik ontmoet Sanne en zij leert mij de beginselen van het surfen. Twee maal 's ochtens tegen zeven uur zijn we op het strand te vinden. Erg vroeg, maar dan zijn de golven het beste heb ik mij laten vertellen. Er zijn erg veel golven en de stroming is sterk. Het lukt me een keer om een soort van op te staan... In Byron Bay ga ik les nemen.

Het nationaal park in Noosa is erg mooi en dus zeker een wandeling waard. Bij een van de uitkijkpunten zie ik een grote groep dolfijnen! Locals weten mij te vertellen dat ze nog nooit zo'n grote groep dolfijnen hier hebben gezien, lucky me!

Brisbane is de volgende stop. Niet een stad waar heel veel spannende activiteiten te doen zijn, maar met een 1 dollar koffie van de 'seven eleven' (een ieneminie supermarktje die op elke straathoek te vinden is) en een bankje in een drukke winkelstraat kan ik een van mijn favoriete bezigheden uitoefenen: mensen kijken. Ik kom al snel met verschillende mensen in gesprek. Het leukste gesprek is met een vrouw van 83 die wel een heel bijzondere manier van 'tot ziens' zeggen heeft: 'See you in heaven'. Waarop ik spontaan antwoord: 'I hope that will take a while...' en zij daar lachend mee instemt.
In Brisbane ontmoet ook Nick weer, die ik in Cairns heb leren kennen. Hij nodigt mij uit om bij zijn vrienden thuis wat te gaan drinken. Erg gezellig en fijn om even uit de backpackers te zijn en met locals op te trekken. Vanaf het terras heb ik een fantastisch uitzicht over de stad en met de lichtjes 's avonds wordt het alleen maar mooier.
Ik ontdek dat er een salsa/bachata night is...dus ik ben van de partij. Heerlijk om even weer te dansen! En de mensen die ik ontmoet kunnen ook echt goed dansen. Als ik vervolgens naar huis wil is het noodweer. Het regent zo hard dat het water echt als een gordijn naar beneden komt. Een van de jongens biedt aan om met naar het hostel terug te brengen, heel fijn.

In Surfers paradise heb ik even een 'wat doe ik hier' momentje. De stad is te vergelijken met Salou...uitgaan en heel veel 18 jarigen. Het is namelijk 'schoolies', de middelbare scholen hebben vakantie en de hele stad zit vol met zuipende jongeren die de examens hebben gehad.
Gelukkig is de Color run wel super leuk! De 5 kilometer hardlopen valt reuze mee en iedereen is zooooo vrolijk! De after party is ook geweldig. Er worden zakjes poeder het publiek in gegooid en na het aftellen schud iedereen de zakjes tegelijk leeg. De gekleurde wolken zijn prachtig om te zien, mijn longen vinden het iets minder leuk. Na het feest zit het gekleurde poeder echt overal! Je denkt toch niet dat ik het allemaal uit mijn haar kan wassen...(een maand later zit het er nog steeds).

Byron bay staat in het teken van surflessen, een wandeling naar de vuurtoren met een prachtig uitzicht en eten bij Cheeky monkeys. Het surfen gaat super goed en ik kan echt op de plank blijven staan. De foto's zijn het bewijs :)
Cheeky monkeys is een bar waar je kan eten voor 5 dollar en het transformeert na etenstijd in een nightclub. Er wordt op de tafels gedanst en laat dat nou net op mijn bucket list staan...check.
De Nimbin tour (tour naar een hippie stadje) is een zware teleurstelling. Kort gezegd: De meeste mensen gaan heen om 'koekjes' te eten of te 'roken', de waterval is een waterval waar geen water valt en de bbq lunch is om 4pm met te weinig eten...

Op naar Sydney met de nachtbus! Ik ontmoet Irna bij de bushalte en Patrick in het hostel. Hij staat pannenkoeken te bakken en nodigt mij uit om mee te eten. Lekker en erg gezellig. Als Laura ook in Sydney aankomt gaan we met z'n vieren naar de Blue Mountains. Een mooi gezicht die bomen met een blauwe gloed. Helaas gaat het tijdens onze wandeling regenen.
Bondi beach is natuurlijk een must see. Ik kies natuurlijk een dag uit dat het gaat regenen! Het is wel grappig om dingen te herkennen uit het tv programma Boni rescue.
Met Patrick eet ik bij 'Lentil as anything' een 'pay as you feel' restaurant. Een bijzonder concept en het schijnt goed te werken.

Samen met Irna ga ik naar Melbourne. We hebben een erg leuke tijd samen en lachen wat af. We gaan naar Sea life en doen de Great ocean road. Sea life is geweldig mooi. Vooral de tunnel waar de haaien en roggen boven je langs zwemmen.
Helaas is de great ocean road een beetje een teleurstelling na alles wat ik in Nieuw-Zeeland en Australie al heb gezien. De zin 'just another...' valt vaak. Het klinkt wat ondankbaar (en zo is het niet bedoeld!), maar na alle mooie natuur in Nieuw-Zeeland is het bos niet zo heel indrukwekkend meer: 'just another forrest'. Na alle mooie stranden in Australie is het strand: 'just another beach'.
Eigenlijk is het een goed teken...ik ben klaar om naar Zuidoost-Azie te gaan!

  • 23 December 2014 - 11:45

    Anne:

    Hoi Suus, wat een prachtig verhaal weer! Volgens mij ben je nu aardig geacclimatiseerd en geniet je volop. Ik ben benieuwd naar de foto's, ook in de leefomgeving van de locals. :-)) Veel plezier en goede reis met de verdere doortocht!

  • 24 December 2014 - 16:30

    Ria Vos:

    Hoi Susan,
    Nou je blijft wel leukker aan het reizen en ontdekken! Super! Ik wens je fijne kerstdagen, een heel goed en gelukkig 2015 en dat je nog veel mag zien en genieten!
    groetjes, Ria

  • 25 December 2014 - 19:56

    Nienke:

    Hoi Susan, even een berichtje voor jou op eerste kerstdag. Hier geen sneeuw hier maar regen. Wel heel gezellig. Jij hebt het goed getroffen met dat heerlijke zonnige weer, nou ja ook af en toe een bui:) Leuk om zo veel verschillende mensen te ontmoeten. Benieuwd hoe je reis verder gaat en wat je weer allemaal gaat beleven. Heel veel liefs en ik stuur gauw weer een uitgebreide mail vanuit Groningen. Liefs Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Vind je het leuk om mijn belevenissen te volgen de komende 10 maanden? Dat kan hier!

Actief sinds 31 Aug. 2014
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 9524

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 31 Juli 2015

Down under en Zuidoost Azië

Landen bezocht: