K'gari (Fraser Island) - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Susan Modderman - WaarBenJij.nu K'gari (Fraser Island) - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Susan Modderman - WaarBenJij.nu

K'gari (Fraser Island)

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

29 November 2014 | Australië, Frasereiland

Na het Castaway avontuur is Fraser island aan de beurt, het grootste zandeiland ter wereld. Nadat we verschrikkelijk bang zijn gemaakt voor alle spinnen, slangen, dingo's, kwallen, haaien en auto ongelukken kijken we in mijn groepje elkaar aan en hebben we ineens onze twijfels over deze trip...

K’gari (paradijs), zoals de aboriginals Fraser noemen, is het grootste zandeiland ter wereld. We rijden naar Lake Waddy, dat onder de zeespiegel ligt. Een mooi meer met enorme zandduinen rondom. De wandeling er naartoe is verschrikkelijk lang en daar waren we niet helemaal goed op voorbereid…
De creek waar we vervolgens naartoe gaan is een natuurlijke bron en het water kan je drinken. De drinkwatertanks in de auto worden dan ook even gevuld. Er staat een stroming in de creek, waardoor je als je op je rug gaat liggen je van het begin helemaal naar het eind kan drijven. Het water is heerlijk koel.

Terug bij de auto voor een snack, zien we een dingo wel heel dichtbij een andere auto! (zie foto) Ongelooflijk hoe deze wilde dieren toch zo dichtbij mensen kunnen komen!
De bedoeling is dat je samen met je auto kookt. Iedereen in mijn groepje weet alles beter en willen het allemaal op hun manier. Weet je wat? Ik was wel af, red je er lekker mee :)
Ik overnacht samen met een meisje bij mij uit de auto samen in een tent. Weer geen matje…na de castaway kan ik dat best nog 2 nachten aan, toch?

Op het programma staan nog de champagne pools, shipwreck Maheno en een cliff waar ik turtles spot. Erg mooi en interessant. Waar ik erg naar uitkijk is Lake McKenzie…

We willen allemaal graag rijden en daarom moet er steeds van bestuurder gewisseld worden. Ik wil heel graag een moeilijk/technisch stuk rijden en rijd daarom mijn tweede beurt als we van Lake McKenzie terugrijden.
Lake McKenzie is prachtig! Wit zand, helder water met tea tree oil. De terugweg gaat beginnen, jippie! Dan wordt ineens mijn hele auto gewisseld! Ik blijf als enige achter en krijg 7 nieuwe mensen in de auto. Eerst vind ik dat een beetje jammer, maar de ‘nieuwe groep’ blijkt veel leuker te zijn dan mijn originele auto! Met de ‘we love the 90’s’ playlist aan (Ja Femke die van jou!) en iedereen hard aan het meezingen, starten we de weg terug. Het rijden is zo gaaf! Het is allemaal soft sand en de uitdaging is in het spoor te blijven en niet vast te komen zitten.
De hele rit is 11 kilometer en halverwege moeten we wisselen. Het meisje dat zou gaan rijden, wil ineens niet meer. ‘ Doe jij maar, want het gaat zo goed.’ Dat hoef je geen tweede keer tegen mij te zeggen! Ik rijd de volledige 11 kilometer terug! Vervolgens krijgt ze op de boot terug zand in haar ogen (ze draagt lenzen) en wil/kan ze niet terugrijden naar het hostel. Ik mag het stuk naar het hostel ook rijden, whoehoe! Dit is de eerste keer dat ik aan de linkerkant van de weg rijd. Dat heb ik ze natuurlijk niet verteld, haha!
Jeff, onze gids, vraagt om vrijwilligers die de auto’s weg willen brengen, ja hier! Na de auto’s weg gebracht te hebben voor controle, trakteert hij op een cider. Erg gezellig!

Nu kan ik lachen om om het hele 'bang maak verhaal', er was niets aan het handje. Het was awesome!!!

  • 29 November 2014 - 07:51

    Ron:

    Geweldig Suus! Ik vind het wel sneu dat je dat meisje zand in de ogen hebt gestrooid om te kunnen rijden :P

  • 29 November 2014 - 08:03

    Susan:

    Haha Ron dat zou een goede grap zijn geweest ;)

  • 01 December 2014 - 16:49

    Adela:

    Wat een leuke verhalen en avonturen allemaal!! Ik volg je met plezier!!! Geniet er nog van!!! Adela ;)

  • 01 December 2014 - 20:10

    Femke:

    Het klinkt echt super!!! En wat een mooie omgeving:)

    Xxx

  • 03 December 2014 - 10:52

    Karlijn:

    WOW wat een verhalen en prachtige foto's, echt zo gaaf!!! ben helemaal niet jaloers dus dat scheelt
    weer ;-) geniet er nog van, maar dat gaat wel lukken!!! XXX

  • 14 December 2014 - 01:21

    Jeannette:

    Hé Suus,

    Wat zie jij een boel mooie dingen en maak je fantastische avonturen mee en vooral, je hebt contact met zoveel verschillende mensen.
    Je schrijft beeldend en je foto's doen de rest. Super.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Vind je het leuk om mijn belevenissen te volgen de komende 10 maanden? Dat kan hier!

Actief sinds 31 Aug. 2014
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 9529

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 31 Juli 2015

Down under en Zuidoost Azië

Landen bezocht: