Ocean life - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Susan Modderman - WaarBenJij.nu Ocean life - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Susan Modderman - WaarBenJij.nu

Ocean life

Door: susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

18 November 2014 | Australië, Airlie Beach

Na vroeg opgestaan te zijn zit ik op de boot onderweg naar de Great Barrier Reef. Op de boot kom ik een gepensioneerd Nederlands stel tegen en heb de rest van de dag leuk gezelschap.
We varen met de boot naar 2 plekken waar ik kan snorkelen. Ik weet niet waar ik eerst moet kijken! Het water is zo helder en er is zoveel te zien! Ik ga met een snorkeltour mee en leer van alles over de Great Barrier Reef. Wist je dat het zo groot is als Duitsland? Ik kan een zeekomkommer aanraken en er wordt een blauwe zeester opgedoken die ik vervolgens ook mag voelen. Heel bijzonder!
Ik zie prachtig gekleurd koraal, een schildpad, 2 haaien en een 'sea clamp' (grote schelp) die bij aanraking dichtklapt. Er komen heel veel verschillende soorten vissen doorbij. Een paar die ik onthouden heb: clownfish (nemo), baracuda, parrotfish, pijlstaartrog en de butterfly fish. Wat een prachtig stuk natuur!

Magnetic island is de volgende plek waar ik naartoe ga. Een prachtig eiland waar ik mijn eerste koala's in het wild zie tijdens 'the forts walk'. Het is ook een mooie plek om te gaan snorkelen, dus huur ik samen met een paar meiden een stingersuit. Zonder pak ga ik het water niet in! De dodelijke box jelly fish en zeer pijnlijke stingers zitten hier. Het schipwrak waar ik naar opzoek ben valt een beetje tegen. Wel zie ik nog een pijlstaartrog. Van zwemmen krijg je honger, dus de fish and chips shop komt als geroepen. Met mijn pakketje eten (de fish and chips worden in papier gewikkeld) geniet ik van de zonsondergang bij het water.

Airlie beach is een paar uur rijden in de bus en ik heb dan ook even tijd om een stukje te typen. Reizen is hard werken hoor!
Omdat ik in Cairns zo dom was om mijn bikini te vergeten, moet ik op jacht naar een nieuwe. Morgen ga ik namelijk de Whitsundays doen en drie dagen op een boot zonder bikini is niet echt ideaal.

The Broomstick is mijn thuis de komende 3 dagen. We zeilen een heel stuk naar Langford reef en Blue pearl bay en mogen helpen aan boord. In Blue pearl bay ga ik snorkelen. Het water is prachtig helder en er zijn ontzettend veel vissen. Er blijft steeds iemand van de crew in een bootje bij ons varen en de vissen weten wat dat betekent....voer! Joel voert de vissen terwijl ik snorkel. De vissen zijn zo dichtbij, ik kan ze gewoon aanraken. 's Avonds geef ik een danslesje op de boot, super gezellig.
De volgende morgen worden we om 6 uur wakker gemaakt met muziek en een waterpistool. Niet iedereen stelt dat op prijs, ik kan er wel om lachen. We gaan op weg naar White haven beach en ja, de naam hadden ze niet beter kunnen bedenken. Een spierwit strand met helder water, wat een paradijs. Dat het zand zo wit is komt door twee aardplaten die tegen elkaar aangeschuurd zijn en o.a. uit siliciumzand bestonden. Helaas zijn deze platen weer verschoven en wordt er geen nieuw zand meer aangemaakt. Op den duur zal dit prachtige strand dus helaas verdwijnen. In mijn 'sexysuit', zo wordt wordt de stingersuit genoemd, waad ik door het water en spot ik een lemon shark en nog meer pijlstaartroggen. Wat een genot om hier te mogen zijn.
Eenmaal terug in Airlie beach gaan we met z'n allen uiteten en worden de ervaringen nog even besproken onder het genot van een drankje.

Terug van mijn tour kom ik Kristen de volgende dag tegen. Ik heb haar in Nieuw-Zeeland ontmoet en zie haar nu weer in Airlie beach. Omdat zij vanuit Cairns komt heeft zij mijn bikini opgehaald uit het hostel...Dit is toch geweldig!

Er blijkt een 3 daags muziek festival te zijn in Airlie beach. Op het grasveld voor mijn deur staat een podium waar de hele dag bandjes optreden. Door het hele dorp verspreid staan verschillende podia, ontzettend leuk. Zo'n festival trekt ook veel locals aan, waardoor ik nu veel in contact kom met mensen die in de buurt wonen. Dat is een fijne afwisseling na weken alleen met backpackers gesproken te hebben. Iedereen is zo vriendelijk en geinteresseerd in wat ik hier doe en ga doen. Een van de zangers, Jack, komt na zijn optreden bij mij en Kristen aan tafel zitten. Zo leuk! Ook de ambasadeur van het festival blijkt graag een praatje met mij te maken en komt gezellig naast mij zitten in het gras. Ik word overladen met complimentjes en na een zoen op m'n wang bij vertrek waagt hij een poging om 's avonds wat met mij te gaan drinken...helaas voor hem...
Om 23.55 uur vertrekt mijn bus naar Agnes water (1770). Ik moet best een stuk lopen naar de bushalte en een buschauffeur van het festival ziet mijn lopen met mijn backpack. Hij stopt en zegt dat hij me wel even brengt...zo vriendelijk!

  • 18 November 2014 - 13:54

    Lieuwe:

    Hoi Susan, leuk om je avonturen weer te lezen. In gedachten werd ik heel even meegesleurd in de natuurschone wondere wereld waarin jij je begeeft. Dat was een fijne uitstap. Beleef zeker nog vele prachtige momenten en als je de tijd leest om ze te beschrijven: super! Ik lees ze met genot.

  • 18 November 2014 - 22:30

    Susan:

    Lieve mensen, de wifi is hier verschrikkelijk traag en het lukt mij niet om foto's te plaatsen bij mijn verslagen. Jullie zullen het eerst alleen met verslagen moeten doen. Ik hoop nog steeds op een plek in Australië waar wel goede wifi is...

  • 27 November 2014 - 19:07

    Nienke:

    Hoi Susan, weer genoten van je reisverslag. Nog niet zo lang geleden een prachtige documentaire gezien over koraalriffen en de gevolgen van vervuiling e.d. Nemo kwam inderdaad vaak in beeld. The broomstick klonk wel speciaal; nog wat geks beleefd daar. Je geniet voor de 100% dat is super. ik ben nu wel een beetje jaloers want de griep houdt me behoorlijk in de greep. Mijn persoonlijke lange mail naar jou is onderweg. liefs Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Vind je het leuk om mijn belevenissen te volgen de komende 10 maanden? Dat kan hier!

Actief sinds 31 Aug. 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 9527

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 31 Juli 2015

Down under en Zuidoost Azië

Landen bezocht: